Γιατί θα μπορούσε να μου κινήσει το ενδιαφέρον η εκλογή του νέου Αρχιεπισκόπου, δεδομένου ότι είμαι άθρησκη, οι εκκλησίες μου ερεθίζουν ολα τα άλλα ενδιαφέροντα εκτός του θρησκευτικού, και δεν ασχολούμαι με ανθρώπους που πιστεύουν πως είμαι τόσο αφελής ή τρομοκρατημένη ώστε να τους απευθύνω το λογο αποκαλώντας τους "πάτερ " ; (κι άλλος;! μου φτάνει και μου περισσεύει ο ένας ).
Ο μόνος λογος λοιπόν που ασχολήθηκα για δευτερόλεπτα με το θέμα της διαδοχής στο "θρόνο" , είναι ότι το όνομα του διαδόχου είναι ίδιο, τουλάχιστον μερικώς, με το όνομα του ζωγραφου του 15ου αιώνα, ο οποίος βαλθηκε να μας ξεναγήσει, με επιμονή και αχαλίνωτη φαντασία, στα λημέρια του Παραδείσου και της Κόλασης ( του μυαλού του, ή των υπαρκτών(;) τόπων, θα σας γελάσω).
Για να μην μακρυλογώ, σας αφήνω να θαυμάσετε δύο δείγματα αυτής της απερίγραπτης φαντασίας. Προσοχή όμως. Κρυβει πολλή φρίκη το πινελο του κυρίου Τζερώνυμο. Εύχομαι να μην μείνετε κι εσείς με την ίδια απορία: η θρησκεία σε ποιό βαθμο επηρεάστηκε απ΄την εικαστική και όχι μόνο , αναπαράσταση των εσχατολογικών μύθων; οι ζωγράφοι και γενικά οι καλλιτέχνες, ποσο συμβάλλουν στη διαμορφωση αυτου του διπόλου που ορίζει, δυστυχώς για μενα, τις συνειδήσεις εκατομμυρίων ανθρώπων; Αν η φαντασία ορίζεται ως αποκλίνουσα σκέψη, ιδου ένας , κατά τη γνώμη μου, άξιος λειτουργός της.
Ευλόγησον...
auburn Kate
[ πώς η απολαυση μας βγαίνει, χριστιανικώ τω τρόπω, ξινή HIERONYMUS BOSCH- Garden of Earthly Delights(triptych) και
Last Judgement(central panel of the triptych),
Hell(right wing of the Last
Judgement triptych ,
Paradise(left wing of the Last Judgement triptych) ]
6 σχόλια:
Κάθε θρησκευτική δοξασία είναι ανθρώπινο κατασκεύασμα .
Άρα λάθος.
Όσον αφορά η απορία σου για τους ζωγράφους της εποχής η εκκλησιάρα είχε το χρήμα.
Εξαιρετικό το κείμενο!!!
αυτός ο τέλειος Ιερώνυμος... ξέρεις ε, δεν ήταν αυτό που φανταζόμαστε από τους πίνακες του. ήταν ένας συντηρητικός μέλος μια σκληροπυρηνικής αδελφότητας
@rvagos: Ορθόν! και το περι δοξασίας και το περι χρήματος. Βοήθεια μας δηλαδή. Κοιτα να δεις που μερικες φορες σκεφτομαι μηπως ολοι αυτοι ήταν "εγκαθετοι" για να υμνουν; Θελω να πιστευω ομως οτι ολο και καποια αντίδραση, δεδομένης της οποιας αντίρρησής τους, ε΄δειχναν εστω και συγκαλυμμενη στα έργα τους. Τι σκατα καλλιτέχνες ήταν ρε γαμώτο; Αυτο σκεφτομαι για να παρηγοριέμαι.( Ευχαριστώ για τη φιλοφρόνηση, αλλα θελω δουλεια ακομη! )
@markos-the-gnostic: αχ μωρε marko, γιατι να εχεις δίκιο; γιατί; Ομως η Τεχνη χαρακτηρίζεται απο αμφισημία, ετσι δεν είναι; Αυτη είναι η αρετη και η καταρα της.Ας ήταν αυτος ό,τι θελει, αν ήταν. Τι πιστευε όμως; τι κοσμοθεωριας είχε;Η ερμηνεια ανηκει στους ερμηνευτες της αλλωστε.Οι μονοι που θελω να πιστευω πως μπορει να γνωριζαν το πιστευω του, είναι οι οικείοι του. Για μενα αξια εχει ο υποκειμενισμος στην Τεχνη και το πως μπορεις να ερμηνευσεις διαφορετικα και ανατρεπτικα ίσως αυτο που ο ιδιος ο καλλιτεχνης στο παρουσιαζει ως ορθόδοξο.Δεν ξέρω.Ισως η ασφαλιστικη δικλείδα είναι η μη φετιχοποίηση κανενός. Θυμασαι την ταινία του Σμαραγδή για τον Γκρέκο; Ε, νομιζω δεν χρειαζεται να πω τιποτ' άλλο.Οταν παρεμβαινει η Εκκλησία σε θεματα τεχνης και οχι μονο, τα κανει σκατά.
συμφωνώ
Επανερχόμενος για τη "συγκαλυμμένη αντίρρηση"που λες , το γυμνό δεν ήταν μια επανάσταση για την εποχή που σοκάρει ακόμα και σήμερα τις συντηρητούκλες ?
@rvagos: το γυμνό ναι ακομη και σήμερα σοκάρει, γιατι το γυμνό κορμί λάμπει με έναν τρόπο απερίγραπτο, ως γνωστόν.Ποιος ασχολείται μωρέ με τους ανεραστους που φτιαχνονται με λιβανωτά;Μη σου πω οτι υποψιάζομαι πως ο μόνος λόγος ύπαρξης της απαγόρευσης και της ιδέας της αμαρτίας στο σεξ,είναι μονο και μονο αυτο που ειπε η Μαλβίνα: αν δεν υπήρχε η απαγόρευση δεν θα καυλώναμε...
Δημοσίευση σχολίου