Παρασκευή 18 Μαΐου 2007

ΑΠΩΘΗΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΦΑΝΤΑΣΙΩΣΕΩΝ ΤΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ


Και επειδή ειμαι πολύ κακιά σήμερα και θελω να σας βασανίσω, και επειδή ο φίλτατος εν υπνώσει το έκανε παλι το θαύμα του, μου έβαλε ιδέα στο κεφαλι, θα ήθελα να μου πείτε ποιό είναι το μεγαλο σας απωθημένο, αυτο που το σκεφτεστε, το προβαλλετε στην ιδιωτική σας οθόνη και καθε φορα ανατριχιάζουν κι οι πατουσες σας, που λεει ο λόγος. Αυτό που σας κανει να νιώθετε μία αφόρητη επιθυμία, που σας ποναει ακόμη και σωματικά. Προφανως ειναι φαντασιωση- δεν είναι; τι είναι η φαντασίωση άλλωστε; αυτό που επιθυμούμε διακαώς και το "έχουμε" μόνο στον ύπνο μας και ξυπνάμε το πρωί με ένα παράπονο, με μια ακατάσχετη επιθυμία να το βρούμε και με νεύρα αχαλίνωτα όταν μία ξερή, αντιερωτική φωνή μας επαναφέρει στην άθλια πραγματικότητα. Ο Μπόρχες έλεγε σ' ένα διήγημά του πως θα ήταν ατιμωτικό αν συνειδητοποιούσε καποιος πως δεν είναι παρά η προβολή του ονείρου καποιου άλλου. Δεν υπαρχει δηλαδή, είναι το όνειρο καποιου άλλου. "Ζει" όσο διαρκεί ο ύπνος του άλλου. Κι όταν αυτός ο άλλος ξυπνήσει;



Οταν βασανίζομαι απ΄αυτα που επιθυμώ και δεν έχω, σκέφτομαι μήπως κι εγώ είμαι απλώς ένα φάσμα του ονείρου καποιου άλλου.Πόσο διαρκεί αυτό το όνειρο;







Περιττό να πω ότι περιμενω να πειτε ψέμματα! Σιγα μην γραψετε εδώ ποιο είναι το μεγαλυτερό σας απωθημένο... Αλλα ο καθαρευουσιάνος υπναράς θελω ν' απαντήσει, αν θελει κι αυτός, καθως και το χερουβείμ(ονοματα δε λέμε, Σπύρο δείχνουμε) και η μαργαριτούλα που επιβιώνει στα βιομηχανικα τοπία και η κυρία του κατω κοσμου επισης. Υποθέτω χρυσά μου αναγνωρίσατε τους εαυτούς σας! Και όποιος άλλος γουσταρει.

auburn Kate

(φωτό: Monica Belluci,πηγή: www.allposters.com)

10 σχόλια:

Jef Costello είπε...

Εγώ αναγνώρισα τον εαυτό μου,
είμαι ο Piosal Osgoustari :)της γνωστής Ιταλικής Οικογέννειας...

Ο Μπόρχες είναι ένας εξυπνάκιας, αλλά είναι ένας από τους πολύ αγαπημένους μου.
Λοιπόν,
η υπέρτατη φαντασίωση είναι να δώ έξω από τουε τοίχους του λαβύρινθου αντί να ψάχνω να βρω το μονοπάτι.

καλημέρα!

2Σx2 είπε...

To δίκαιο θα ήταν να μας έλεγες κι εσύ την φαντασίωση σου πριν ζητήσεις να σου εκμυστηρευτούμε τις δικές μας. Τέλος πάντων, παίρνω ως δεδομένο την απάντηση σου στις "φαντασιώσεις" στο blog μου.
Λοιπόν, εγώ, νεολαίος γαρ, έχω μια φαντασίωση από τα 15 μου που κάποια μέρα θα την πραγματοποιήσω. Το περιεχόμενο είναι σκανδαλιστικό όμως και γι' αυτό δε θα την ομολογήσω. Εξάλλου οι φαντασιώσεις, οι πραγματικές φαντασιώσεις είναι καθαρά προσωπικές. Αν μοιραστούν γίνονται συζήτηση, φεύγουν από τη σφαίρα του φανταστικού!

(Με λένε κρυψίνου, μάλλον δίκιο έχουν!)

Σπύρος Σεραφείμ είπε...

εγώ τα είπα στο ποστ του 2σχ2. Και δηλώνω υπεύθυνα ότι δεν έχει αλλάξει κάτι από τότε...

industrialdaisies είπε...

Εγώ πάλι νυστάζω τρελλά, πέρασα να ευχηθώ καλή εβδομάδα, τρόμαξα με τις διαθέσεις σου (χιχι) και θα επιστρέψω αύριο να σου πω!!
Προς το παρόν... Καλή εβδομάδα!!!!!

Φράνσις είπε...

@jef costello: Λυπαμαι κύριε κόμη(;) αλλα δυστυχώς δεν είσασταν μεσα στους κρυμενους μεσα στα παρωνύμια... Αλλα με τιμα η απαντησή σας, και τώρα κατα διαβολική σύμπτωση διαβαζω τις Μυθοπλασίες του "εξυπνακια". Ο άνθρωπος έχει αχαλίνωτη φαντασάι και μανια με τον χρόνο.... χαιρετε!
@ 2σχ2: α ωστε έτσι ε; βεβαιως ευειδή μου η ισότητα στην "έκθεση" αυτό επιτασσει, αλλα σου θυμιζω πως έκανα ρητη επιφύλαξη περι της ενδεχόμενης κρυψίνοιάς σας...χιχιχιχι. Καλον καια ευκταίον είναι οι φαντασιώσεις να κοινοποιούνται και να πραγματοποιούνται μεταξύ των άμεσα ενδιαφερομένων, ή κανω λάθος;

Φράνσις είπε...

@σπύρος: εσύ βρε αηδονοκούναβε θες μία περιοποιημένη ξόβεργα για μα μαθεις ν' ανεβαζεις τέτοια πορνογραφικά ποστ!χαχαχαχα. Ορίστε μας με ταραξες πρωινιάτικα. Μακια Σπυρούλη μου.

@industrialdaisies: οσο για εσας κυρία μου, αν πρόκειται να μου τρομαζετε και να κινδυνεύουν να μαδήσουν τα πέταλα σας, τότε θα προσπαθήσω να διατυπώνω πιό... ανώδυνα τα αιτήματά μου. Για αυτολογοκρισία ούτε λόγος βέβαια! Αναμενω, μαγαριτούλα.

Jef Costello είπε...

bonjour!!!

Εχει μανία με τον χρόνο, αλλά κάτι του ξεφεύγει εκεί.. anyway...
Επίσης ο Adolfo Bioy Casares είναι φίλος του, και έτσι ανακάλυψα την "Εφεύρεση του Μορέλ" που είναι ένα ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ μυθιστόρημα. (Ο Μπόρχες το θεωρεί ένα από τα 3 με την καλύτερη δομή (τα άλλα -αν θυμάμαι καλά-είναι, κατ'αυτόν, η "Δικη" καί "το στρίψιμο της Βίδας" (του H.James).

καλή βδομάδα!!!

Φράνσις είπε...

@jef costello: καλημερες κύριε Αναγνώστα του Μπορχες. Κια βέβαι είναι φίλοι και έχουν γραψει και το "συντομες και παραξενες ιστοριες", το οποίο πολύ μου άρεσε. Ιδίως οι ιδεες του Hathawrn για μυθιστορήματα.. Αυτο πα΄ντως οι Μυθοπλασίες μ΄εχει τρελανει, είχα διαβασει δύο μόνο αφηγηματα απο κει μεσα και τώρα ήρθε η ω΄ρα του να το αποτελειώσω. Ο Φούνες και τα Κυκλικα Ερείπεια είναι και γαμω τα αφηγήματα. Δεν ξερω αν εχετε διαβασει Κορτάσαρ. Μου εχουν πει για το Κουτσό. Ακόμη δεν έχω αξιωθεί. Αλλα προτείνω το Τούνελ του Ερνεστο Σάμπατο.Δεν ενδείκνυται για παθιασμενους ζηλιάρηδες....

Jef Costello είπε...

Ναι, είναι πολύ ωραίο το σύντομες και παραξενες ιστοριες, ιδιάιτερα αυτή με τον τύπο που φεύγει σε μέρη μακρυνά για να γλιτώσει από τον χάρο, και ο χάρος απορεί γιατί τον στείλανε εκεί μακρυα να βρεί αυτόν τον τύπο...
Οχι, Κορτάσαρ δεν έχω διαβάσει, επισης θα ακολουθήσω την συμβουλή σας σχετικά με το τούνελ.

Φράνσις είπε...

@jef costello: ναι μα την ακολουθήσετε, αλλα επισης να απομακρυνθείτε ταχιστα απ΄τον πληθυντικό(ευγενείας)! Αρχίζω και νιώθω 329 χρόνων!
χαίρετε. Εχει και μία πολυ ωραία εισαγωγή το Τούνελ.Πολύ.